Pagini

31 ianuarie 2010

Str Cuza Voda nr 99

Dupa o "scurta" vizita pe la Carturesti, printre ultimele achizitii se numara si... 

Editura Ars Docendi

Carte uitata si ascunsa intr-un colt de raft, ce initial mi-a atras atentia prin faptul ca este despre... Campulung Muscel, orasul meu natal. Apoi imi cobor privirea... citesc Constantin Noica. Deja suna din ce in ce mai bine. 

Deodata ma blochez cand ajung la poza... Str. Cuza Voda 99?!? O poza atat de veche a casei in care am copilarit?!? Doar o asemanare atat de izbitoare? Pentru aceasta carte, sa fi fost aleasa ca reprezentativa, tocmai acea casa? Fascinant.

Rasfoiesc si descopar ca intr-adevar este vorba despre cartierul Visoi, strada Cuza Voda dar nr 97, locul in care a locuit cativa ani, la bunul sau prieten Gheorghe Staicu, tocmai Constantin Noica pe cand era detasat cu domiciliu obligatoriu in Campulung. Cartea reda corespondenta dintre C. Noica si Gh Staicu dintre 1952 si 1987. O prietenie de-o viata.

Domnu' Staicu asa cum mi-l amintesc eu, un om in varsta, bland, destul de solitar, dar mereu cu cate o lectie de viata, o vorba de duh, filosofii pe care la 7-8 ani eu nu prea le puteam intelege. Mergeam destul de des la el la cafea alaturi de mama, pe care o considera ca o fiica. S-a stins din viata in 1994

Ce interesant ar fi sa pot participa din nou la acele conversatii... la varsta de acum!


Un comentariu:

  1. Foarte misto senzatia! Si esti una din persoanele care are norocul sa fi avut contact cu lumea frumoasa "dinainte" si cu frumusetea ei. Pastreaz-o si da-o mai departe.

    RăspundețiȘtergere